πρέπον οι οποίες κάθε άλλο παρά αποτελούν ελεύθερη επιλογή και προϊόν παιδείας και διαφώτισης αφού ρυθμίζονται από το κοινωνικό σύστημα στο οποίο ζούμε που καθορίζει τι είναι καλό και τι κακό για την επιβίωσή του. Σε ένα σύστημα εκμετάλλευσης σαν κι αυτό του καπιταλισμού όπου μαθαίνουμε πως είναι λογικό και φυσικό κάποιοι να κατέχουν και κάποιοι όχι, κάποιοι να είναι εκμεταλλευτές και κάποιοι εκμεταλλευόμενοι, είναι φυσικό οι σχέσεις να αντανακλούν την ίδια ανισότητα και εκμετάλλευση.
Πως λοιπόν βλέπουμε τις σχέσεις στην εποχή της ελεύθερης έκφρασης και επιλογής, της σεξουαλικής απελευθέρωσης; Η πλούσια ερωτική ζωή αποτελούσε πάντα τιμή και καμάρι για τον άνδρα. Η πλούσια ερωτική ζωή της γυναίκας εξακολουθεί να είναι ταμπού. Η εξαίρεση επιβεβαιώνει τον κανόνα. Φυσικά και δεν αποκαλούμε πουτάνα τη φίλη μας που χαίρεται ελεύθερα τον έρωτα και διαλέγει όποιον γουστάρει και όποτε δε γουστάρει την κάνει αλλά δε θα το δεχόμασταν αυτό για τη δική μας γκόμενα ή θα λέγαμε και μια κουβέντα στη φίλη μας μήπως το παρακάνει και «άντε να βρεις κανα καλό παιδί να ταιριάξετε» κτλ.
Φυσικά για τους άνδρες μια τέτοια εξέλιξη αποτελεί θείο δώρο. Τέρμα το ψήσιμο, τα ραντεβού, η μαλακία μέχρι να ενδώσει, η φιλολογία για το τι θέλει μια γκόμενα και πως να τη ρίξεις στο κρεβάτι. Το σεξ είναι εκεί έξω και τα γκομενάκια είναι περισσότερο πρόθυμα από ποτέ να το δώσουν χωρίς περιστροφές, χωρίς τραβήγματα, χωρίς πολλή προσπάθεια. Κι όταν πια τα σώματα εξαντληθούν και η συνήθεια έρχεται να αντικαταστήσει την αρχική μαγεία και παραφροσύνη, πάμε για άλλα. Και το καλύτερο: δε χρειάζονται μελοδραματισμοί. Όλα γίνονται συνεναιτικά. Το ζητούμενο λοιπόν είναι το σεξ και πως θα το απολαύσουμε χωρίς περιορισμούς και με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες. Και να μη γελιόμαστε, άνδρες και γυναίκες θέλουν το ίδιο. Οπότε μάλλον κανένα πρόβλημα.
Η πλούσια ερωτική ζωή ήταν πάντα προσόν και επιδίωξη για τον άνδρα. Για χρόνια δε μπορούσε να την κατακτήσει χωρίς παράπλευρες απώλειες: Τι γίνεται αν με τυλίξει; Ξέρεις τώρα τις γυναίκες έχουν τον τρόπο τους να σε ντύσουν γαμπρό. Ποιος μπαίνει τώρα στη διαδικασία να φλερτάρει, δωράκια, έξοδοι, υποσχέσεις, πράγματα που μια γυναίκα γουστάρει, δεσμεύσεις, να κάνουμε πράγματα μαζί, να γνωρίσω τις φίλες της, να ακούσω τα προβλήματα με τη φίλη της, άντε πάλι με την περίοδό της. Γενιές γυναικών μεγάλωναν για να γίνουν σύντροφοι και μητέρες οπότε το σεξ είχε πάντα το τίμημά του.
Μια πρώτη λύση στο πρόβλημα αυτό πρόσφερε και συνεχίζει να προσφέρει η «χαζή ξανθιά». Η χαζή ξανθιά άνδρωσε πραγματικά αλλά και φαντασιακά γενιές και γενιές μετά την πρώτη ενσάρκωσή της από την Marilyn Monroe ως αθώα, με επίγνωση της έλξης που ασκεί στους άνδρες, με ξανθά μαλλιά που παραπέμπουν σε μικρό παιδί που έρχονται σε αντίθεση με τις πλούσιες καμπύλες της, με παιδιάστικη φωνή που συνδυάζεται με τη διάθεση αποπλάνησης. Η χαζή ξανθιά απαλάσσει τον άνδρα από τις ενοχές του. Η μειωμένη αντίληψη της χαζής ξανθιάς είναι βολική για τους άνδρες καθώς μπορούν να ζήσουν τη φαντασίωση της ερωτικής οικειότητας χωρίς να περάσουν σε οποιαδήποτε συναισθηματική οικειότητα. Η χαζή ξανθιά απλά δεν ξέρει τι χάνει, είναι πολύ χαζή για να καταλάβει. Αν η χαζή ξανθιά εξακολουθεί να ζει και να βασιλεύει σε κάποιους χώρους, σε άλλους έχει αρχίσει να αναδύεται και άλλος ένας τύπος γυναίκας: τα γκομενάκια που μας απαλλάσσουν από την υποχρέωση να καταφεύγουμε στα ανέκδοτα με τις χαζές ξανθιές.
Τα γκομενάκια συχνάζουν σε πιο κουλτουριάρικους και εναλλακτικούς χώρους όπου έχουν σπάσει τα παραδοσιακά στερεότυπα για άνδρες και γυναίκες (τουλάχιστον στο θέμα του σεξ) και λίγο πολύ όλοι απολαμβάνουν την ισότητα και την ελεύθερη επιλογή. Στέκονται κριτικά απέναντι στις μυξοπαρθένες, στις σχέσεις, τις δεσμεύσεις. Όλοι τα γουστάρουν όλοι μιλάνε γι’ αυτά.
Δεν είναι χαζές, ξέρουν τι θέλουν, σιχαίνονται τις σχέσεις, τη μονιμότητα, τη μονογαμία την αποκλειστικότητα. Μπορεί κάποια στιγμή να παντρευτούν αλλά μέχρι τότε… Είναι όμορφες και φροντίζουν σχεδόν καταναγκαστικά γι’ αυτό. Ξέρουν τα πάντα για τις ανδρικές επιθυμίες και πώς να τις ικανοποιήσουν. Πώς να τρελάνουν ένα αρσενικό και πώς να το κάνουν να σφαδάζει από ηδονή. Το γκομενάκι στέκει κάπου ανάμεσα στο δίπολο παρθένα-πουτάνα. Και σίγουρα απολαμβάνει την εύνοια του ανδρικού πληθυσμού σε σχέση με τη σεξουαλική της συμπεριφορά περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Και τα γκομενάκια δε χρειάζεται να τα ξορκίσουμε με ανέκδοτα γιατί αυτά δεν έχουν πρόβλημα.
Ωραία ακούγονται όλα αυτά αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει happy end. Κι αυτό γιατί το «γκομενάκι» πρέπει να πληρώσει το τίμημα της ελεύθερης έκφρασης και επιλογής. Πριν λίγο καιρό στην Αμάρυνθο βιάστηκε από τέσσερις συμμαθητές της μια δεκαεξάχρονη Βουλγάρα. Τη σκηνή βιντεοσκοπούσε με κινητό μαθήτρια, αδελφή ενός από τους βιαστές. Η Βουλγάρα φυσικά τα ήθελε προκάλεσε κτλ. Το συμβάν κάθε άλλο παρά ακραίο είναι. Αρκεί να σημειωθεί πως σύμφωνα με εκτιμήσεις κάθε χρόνο βιάζονται στην Ελλάδα 3000 γυναίκες, μόλις 50 κατεφεύγουν στην καταγγελία και μόλις 10 δικαιώνονται. Κι αυτό γιατί στο δικαστήριο δε δικάζεται η πράξη αλλά κατά πόσο το θύμα προκάλεσε ή όχι. Γιατί σύμφωνα με τη λαϊκή δοξασία αν δεν προκαλέσεις με κάποιο τρόπο δεν πρόκειται να σου συμβεί κάτι και λίγο πολύ μια γυναίκα μπορεί να αποφύγει το βιασμό (η όλη φιλολογία περί μαθημάτων αυτοάμυνας λες και ο βιασμός είναι ευθύνη των γυναικών και όχι κάποιων ανδρών που βλέπουν τη γυναίκα σαν κρέας). Συμμαζέψου λοιπόν, βούλωσέ το και προσπάθησε την επόμενη φορά να το αποφύγεις.
Το «γκομενάκι» δεν είναι τίποτα άλλο από την πλήρη αντικειμενοποίηση της γυναίκας ως σεξουαλικό αντικείμενο πλην όμως με την συναίνεσή της. Τα ωφέλη που λαμβάνει από την ανδροκρατούμενη κοινωνία είναι πολλά επομένως γιατί να μην αποδεχθεί και να υπηρετήσει αυτόν τον ρόλο; Αν και οι απόψεις για διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα οφειλόμενες στη φύση έχουν καταρριφθεί στην επιστημονική βιβλιογραφία, ολο και περισσότερο ενισχύεται η «φυσική» διάκριση των δύο φύλων που θέλει άνδρες και γυναίκες διαφορετικούς. Κι αν στο επίπεδο της νόμιμης ή μόνιμης σχέσης (οικογένεια κτλ) οι ρόλοι είναι συμπληρωματικοί αλλά ίσοι (εσύ στην κουζίνα εγώ χμ χμ), στους υπόλοιπους τομείς άνδρες και γυναίκες ζουν στη διαφορετικότητά τους (γυναικεία και ανδρικά περιοδικά, ενδιαφέροντα κτλ) με μόνο κοινό σημείο επαφής το σεξ με τους όρους της ανδρικής φαντασίωσης.Πηγή: ρευστές ταυτότητες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου